MEZUNİYET BELGESİ TESLİMİ (DİPLOMA, DİPLOMA EKİ, GEÇİCİ MEZUNİYET BELGESİ)


Yayınlama Zamanı 12-08-2020 01:23


Sevgili öğrenciler;

Üniversitemizden mezun olup diplomaları hazır olan öğrencilerimiz Diploma, diploma eki, geçici mezuniyet belgelerini şahsen yada posta yolu ile başvurmaları halinde alabileceklerdir.

 

  1. Şahsen Başvuru:

Mezun olan öğrencilerimiz, diplomalarını alabilmeleri için öncelikle mezun.mersin.edu.tr adresine girerek kayıt işlemlerini yapmalıdır.

*Şahsen başvurularda, Diploma, diploma eki, geçici mezuniyet belgesi, yalnızca hak sahiplerinin kendilerine ya da noter tarafından düzenlenen vekâletnamelerini gösteren vekillerine veya yasal vasilerine teslim edilir. Diploma sahibinin yurt dışında bulunması durumunda, vereceği vekâletnamenin Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçiliklerinden, Konsolosluklarında veya temsilciliklerinden alınmış olması gerekir. Vefat eden kişinin diploması, istekleri halinde yasal mirasçılarına verilir.

Öğrencinin Teslim Edeceği Evraklar:

Mezun Bilgi Sisteminden ( mezun.mersin.edu.tr ) diploma talep formu çıktısı alınarak, formdaki bilgiler doğru olarak doldurulup ıslak imzalı şekilde imzalanır. Ekine;

  1. Türkiye Cumhuriyeti Nüfus Cüzdanı Fotokopisi,
  2. Üniversitemiz Öğrenci Kimlik Kartı (Öğrenci Kimlik Kartının kaybolması durumunda herhangi bir gazeteye ilan verilerek ilan metninin ibraz edilmesi gerekmektdir.)
  3. Geçici Mezuniyet Belgesi ( Geçici mezuniyet belgesi alanlar, teslim etmeden diploma alamazlar.) (Geçici Mezuniyet Belgesi kaybolması durumunda herhangi bir gazeteye ilan verilerek ilan metninin ibraz edilmesi gerekmektdir.)

Eklenerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına (Çiftlikköy Kampüsü Yenişehir / MERSİN)  teslim edilir.

Not: Fen Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzelsanatlar Enstitüsü,  Anamur Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu, Erdemli Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu, Silifke Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu, Mut Meslek Yüksekokulu, Anamur Meslek Yüksekokulu, Erdemli Meslek Yüksekokulu, Aydıncık Meslek Yüksekokulu, Gülnar Mustafa Baysan Meslek Yüksekokulu, Silifke Meslek Yüksekokulu, Mersin Meslek Yüksekokulu öğrencileri mezuniyet belgelerini birimlerine başvurmaları halinde alabileceklerdir.

 

  1. Posta Yoluyla Başvuru:

2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Dönemi itibariyle öğrencilerimizin, mezuniyet belgelerini (Diploma, Diploma Eki, Geçici Mezuniyet Belgesi, Transkript Belgesi ) talep etmeleri durumunda karşı ödemeli olarak kargo yoluyla adreslerine gönderilmesi hizmetimiz başlamıştır.

 

Mezun olan öğrencilerimiz, diplomalarını alabilmeleri için ilk önce mezun.mersin.edu.tr adresine girerek kayıt işlemlerini yapmalıdır.

Öğrencinin Göndereceği Evraklar:

Mezun Bilgi Sisteminden ( mezun.mersin.edu.tr ) diploma talep formu çıktısı alınarak, formdaki bilgiler doğru olarak doldurulup ıslak imzalı şekilde imzalanır. Ekine;

  1. Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Fotokopisi,
  2. Üniversitemiz Öğrenci Kimlik Kartı, (Öğrenci Kimlik Kartının kaybolması durumunda herhangi bir gazeteye ilan verilerek ilan metninin gönderilmesi gerekmektdir.)
  3. Geçici mezuniyet belgesi ( Geçici mezuniyet belgesi alanlar, teslim etmeden diploma alamazlar.) Geçici Mezuniyet Belgesi kaybolması durumunda herhangi bir gazeteye ilan verilerek ilan metninin gönderilmesi gerekmektdir.)

 

Eklenerek  Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına (Mersin Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Çiftlikköy Kampüsü Yenişehir / MERSİN)   adresine posta/kargo yoluyla gönderilir.

Not: Fen Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzelsanatlar Enstitüsü,  Anamur Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu, Erdemli Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu, Silifke Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu, Mut Meslek Yüksekokulu, Anamur Meslek Yüksekokulu, Erdemli Meslek Yüksekokulu, Aydıncık Meslek Yüksekokulu, Gülnar Mustafa Baysan Meslek Yüksekokulu, Silifke Meslek Yüksekokulu, Mersin Meslek Yükseokulu öğrencileri mezuniyet belgelerini posta yoluyla almaları mümkün olmayıp birimlerine şahsen başvuruda bulunmaları gerekmektedir.

*Mersin Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği’nin 44. Maddesi ( Öğrencilere mezuniyet belgesi ve diploma verilebilmesi için katkı payı ile ilgili tüm yükümlülüklerini yerine getirmeleri ve öğrenci kimlik belgelerini geri vermeleri zorunludur. Aksi halde kendilerine mezuniyet belgesi veya diploma verilmez.) Öğrenci kimlik kartı olmayan gönderilerin işlemleri yapılmaz.

* Gönderilerde, eksik evrak veya diploma talep formunun imzasız olması durumunda başvurular kabul edilmez.

* Posta yoluyla diploma teslimi başvurusunda bulunan öğrencilerimiz, diplomanın hangi adrese teslim edilmesini istediğini Mezun Bilgi Sistemi (mezun.mersin.edu.tr) adresinden alınan Diploma Talep Formunda belirterek gönderim sırasında oluşabilecek kaybolma, yıpranma ve benzeri durumlara ilişkin sorumluluğu üstlendiğini kabul etmiş sayılır.

*Diplomalar başvuru tarihi itibari ile 7 (yedi) iş günü içinde PTT kargo ile karşı ödemeli olarak, zarar görmeyecek şekilde havalı zarf kullanılarak muhafazalı bir şekilde öğrencilerimizin Diploma Talep Formunda belirttikleri adrese gönderilir.